2020 yılında Facebook teknoloji blogunun en çok okunan yazıları

Facebook, sadece sosyal ağ olmanın ötesinde artık bir çok alanda teknoloji geliştiren bir firma. Bunun en somut örneklerinden biri de sanal gerçeklik ve yapay zeka üzerine yaptıkları çalışmalar ki daha önce blogumuzda yayınlamıştık. 2020 yılı için ‘Yapay Zeka‘, ‘Sanal ve Artırılmış Gerçeklik‘ ve ‘Mühendislik‘ başlıklarında en çok okunan yazıları paylaştılar. Bende sizin için derledim.

Yapay Zeka

  1. Turizmi geliştirmek için yapay zekayı kullanma : Turistlerin kültürel miras alanlarının estetik mirasını nasıl şekillendirdiğini keşfetmek için ilk kez yapay zeka, sosyal medya ve antropolojik araştırmaları birleştirdiler. Peru’nun Cuzco kenti İnka Yolu boyunca ayak trafiğini ve aktiviteyi ölçtüler ve aynı zamanda turistlerin ziyaret ettikleri yerleri nasıl gördüklerini, şekillendirdiklerini ve deneyimlediklerini de değerlendirdiler. Bilgisayar görüşü ve istatistikleri kullanarak, bir sitenin ne kadar popüler olduğu, orada ne kadar zaman geçirildiği ve insanların yerler arasında nasıl geçiş yaptıklarıyla ilgili temel ayrıntılar hakkında araştırma yaptılar. Gelecekte bu bulguların turizm yönetimi, deneyimler ve kültürel korumaya yardımcı olabileceğini düşünüyorlar.

2. 3D fotoğraflar: Nasıl çalışırlar ve herkes nasıl çekebilir? : 3 boyutlu fotoğrafların nasıl çalıştığına dair yapay zeka destekli 3D fotoğrafların merceğinden insanı değerlendirdiler. Yapay zeka, Facebook’un özel yazılımı ile birlikte, bir kişinin deneyimini kusursuz hareket ve derinlikle yakalayan 3d fotoğraflar üretmesi için çalıştılar ve tasarım yöneticilerinden biri, akıllı telefon, bilgisayar ekranı veya VR başlığında 3D görüntülerin nasıl görünmesini sağlayacağına dair ipuçlarını ve püf noktaları paylaştı.

3. Yapay Zeka -AI-, MRI taramalarını nasıl hızlandırıyor? : AI (yapay zeka) kullanarak MRI taramalarını hızlandırmak için doktorlar ve tıbbi görüntüleme uzmanlarıyla çalışmalara devam ettiler. MRI taramaları genellikle organlar, kaslar ve diğer yumuşak dokularla ilgili sorunları teşhis etmek için en iyi araçtır, ancak çok zaman alabilir, bu da hastaları rahatsız eder ve belirli bir günde taranabilecek hasta sayısını sınırlar. Ham verilerin kabaca dörtte birinden yapay zeka ile yapılan fastMRI görüntülerinin normal MRI’larla değiştirilebildiğini ilk kez gösterdiler. Bu, klinik olarak kabul görmeye ve AI hızlandırmalı MRI’ların kullanımına yönelik önemli bir adım oldu ve daha fazla insana yardım etmek için çalışmaya devam edeceklerini belirttiler.

Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik

  1. İş yapmanın geleceği ve bir sonraki bilgi işlem platformu : İşin geleceğine yönelik vizyonları doğrultusunda, ortak çalışma, güçlü bir topluluk duygusunun yanı sıra gerçek zamanlı bağlantılar, paylaşılan vizyon ve bağlam gerektirdiğini düşünüyorlar. Günlük iş deneyimlerini zenginleştirmek için gerekli araçları sağlamak üzere artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik tarafından desteklenen bir bilgi işlem platformu geliştiriyorlar. İşle nasıl etkileşim, bağlantı ve deneyimi yeniden şekillendirmek için AR, VR ve AI kullanarak bu yıl bazı hedeflerine ulaştıklarını ve yapacak daha çok işleri olduğunu anlatmışlar.

2. Ritmi hissedin: Beat Sabre ve SUBPAC, VR ritim oyununu işitme engellilere getiriyor : VR, herkes için daha erişilebilir olan sürükleyici deneyimler yaratmaya devam ediyor. Bu yıl, Beat Sabre ortak geliştiricisi Jaroslav Beck, işitme kaybı olan kişiler için Beat Saber oyun deneyimlerini zenginleştirmek için SUBPAC’ı (sese fiziksel bir boyut kazandırmak için tasarlanmış bir dokunsal ses sistemi) Beat Sabre (bir VR ritim oyunu) ile eşleştirdi. İkisini eşleştirmenin, Beat Saber’ın müzikal bileşenine yeni bir fiziksel boyut katacağını fark etti. Bu sadece oyunu daha erişilebilir hale getirmekle kalmadı, aynı zamanda Beck’i, insanların müziği duymanın yanı sıra hissetmelerini sağlamak için yalnızca SUBPAC’ın teknolojisini kullanarak müzik bestelemeye zorladı.

3. Oculus, bir hayatta kalma korku sanal gerçeklik deneyimi olan ‘Lies Beneath’ oyununu oynar : Bir hayatta kalma korku oyunu olan Lies Beneath, Oculus Quest ve Rift Platformunda ilk kez yer aldı. Lies Beneath oynamak, oyuncularının sayfayı çevirmesine ve görünüşte gerçek gibi görünen bir anlatıya katılmasına izin veren bir çizgi romana girmek gibidir. Bir oyuncunun karanlık, tehlikeli ve sürekli değişen bir alemde bir canavarlar yelpazesinde gezinme deneyimini incelediler. Oyunun, kaybolan karakterler, yarasa benzeri hortlaklar, kırmızı gözlü hayaletler ve ayırt edilemeyen yollardan oluşan yaratıcı dünyasında, sanal tehditler, oyunculardan fiziksel tepkiler gelebiliyor.

4. Sualtı dünyası için vatandaş diplomat : Çok sayıda derin dalıştan sonra ortaya çıkan okyanus enkazının ayrıntılarıyla büyülenen Laura James, başkalarının önemli okyanus eserlerini tanımasına yardımcı olmak için bir VR eğitim aracı ve oyunu yarattı. James’e göre, VR destekli keşif, okyanusta yaşayan gemi enkazı eserlerini ortaya çıkarmayı ve aynı zamanda okyanus ekosistemlerine yönelik çevresel zorlukları anlamayı içeriyor. İnsanlara teknoloji yoluyla sualtı dünyasının derinliklerine dalma fırsatları vermenin, onların görünmeyen yerlere bağlanmalarına yardımcı olacağını umuyor.

Mühendislik

  1. Facebook’un hiper ölçekli veri merkezi Odense’yi ısıtıyor : Yüzde 100 yenilenebilir enerji ile desteklenen bu veri merkezi, yerel bir hastane de dahil olmak üzere çevredeki evleri ve diğer binaları ısıtmak için ısı geri kazanımı kullanan bir site ile onu bir adım öteye taşıdı. Çok disiplinli mühendisler, mimarlar, tasarımcılar, tesis operatörleri ve enerji uzmanlarından oluşan bir ekip, binlerce sunucunun ürettiği düşük sıcaklıktaki ısıyı yakalamak ve geri kazanmak ve ısıyı ücretsiz olarak sunmak için 80.000 metrekarelik üç binadan oluşan tesisi tasarladı. çevredeki topluluğa.

2. Facebook Afet Haritaları, Avustralya’nın benzeri görülmemiş orman yangınlarından etkilenenlere yardım ediyor : Afet Haritaları, Avustralya’nın benzeri görülmemiş orman yangınlarından etkilenenlere yardım etmek için gereken gerçek zamanlı bilgileri sağladı. Gerekli bilgileri sağlayarak ve yardım çalışanlarının insanların nerede olduklarını, nasıl tahliye ettiklerini ve en çok hangi kaynaklara erişmeye ihtiyaç duyduklarını belirlemelerine yardımcı oldular. Avustralya yangınları başladığında, bu gerçek zamanlı haritaları, insani müdahalelerini bilgilendirmek ve desteklemek için 100’den fazla Data for Good ortağıyla paylaştılar.

3. Bağlantıyı desteklemenin yeni yollarını keşfetmek : Dünyayı birbirine bağlamak için daha kapsamlı çabaların bir parçası olarak, Peru, Tayland, Filipinler, Irak ve Myanmar dahil olmak üzere bir dizi ülkede Discover (Free Basics girişimimize dayanan yeni bir ürün) hizmetini sunmaya başladılar. Keşfet, katılımcı mobil operatörlerden günlük ücretsiz veri dengesi kullanarak herhangi bir web sitesinde gezinmek için kullanılabilecek bir mobil web ve Android uygulamasıdır. Keşfet ile, insanların bağlantıda kalmasına yardımcı olacak yeni yollar sağladılar. Koronavirüs kamu sağlığı krizinin ortasında, Discover ana sayfasında COVID-19 kaynaklarını vurgulayarak doğru sağlık bilgilerine erişimi artırmak için kullandılar.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s